De tijd dat je zomaar even een advertentie in de krant knalde en er tien klanten bij had, is voorbij. B2b sales lead generation is een vak apart en verdient aandacht. Het is dan ook tegenwoordig hoog nodig dat je daar hulp bij inschakelt en je marketing echt serieus neemt.
Wat is het?
Lead generation is het aantrekken en afvangen van potentiële klanten voor een product of dienst. Het genereren van leads is een typische 2e stap binnen de inbound marketing benadering, nadat er bewustzijn is gecreëerd over jouw merk. Je moet namelijk eerst een bepaalde naamsbekendheid hebben en die bouw je op in de eerste fase.
Via social media
Het genereren van leads gebeurt tegenwoordig steeds meer via social media en met name Linkedin is hierin erg populair. Het is dan ook goed om je daar of:
- zelf in te verdiepen
- het uit te besteden
- er software voor in te zetten
De wereld van social media marketing is absoluut ingewikkeld en het kan soms lastig zijn om te bepalen waar je moet beginnen. Neem daarom de tijd om te bepalen welke methode bij jou past.